حرف های خودمونی

ما را که "یا مجیر" و "اجرنا" عوض نکرد *** دلتنگ گریه های محرم شده دلم

حرف های خودمونی

ما را که "یا مجیر" و "اجرنا" عوض نکرد *** دلتنگ گریه های محرم شده دلم

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

روز قبل دیدار بود که بعد از یکی از جلسات شورا انجمن اسلامی دانشگاه یکی از دوستان بهم گفت فردا میری برای دیدار؟؟ من هم که واقعیتش فراموش کرده بودم زمان دیدار با رهبری رو جا خوردم و همون موقع قبول کردم که مجبور شدم کار دیگه ای رو کنسل کنم که واقعا بعد جلسه خیلی خوشحال بودم که در این جلسه حضور داشتم و از نزدیک شاهد دیدگاه ها و انتقادات و مطالبات نماینده تشکل ها از رهبر معظم انقلاب و پاسخ های ایشان بودم.

.

به هر حال با هر زحمتی بود به جلسه رسیدم و چون برای اولین بار بود که دیدار رفته بودم تازگی های زیادی داشت و اتفاقات جالبی هم رخ داد که باشد ان شاء الله سر فرصت مناسب تر، به دلیل اینکه الان حرف های مهم دیگری برای گفتن دارم و اون هم صحبت ها و نقطه نظر های مطرح شده در جلسه و همچنین صحبت های اصلی خود مقام معطم رهبری می باشد .

بدون مقدمه مستقیم به یکسری از صحبت ها و نکات و سوال و جواب ها که از نظرم مهم و جالب بود می پردازم و از قلم خودم قریب به مضمون مطالبی که شنیدم را بیان میکنم، البته پیشنهاد میکنم اگر وقت بیشتری دارید یکسر به مشروح صحبت ها بزنید.

.

*اولین صحبتی که جالب توجه بود و به نظر خودم من میتوان آن را پاسخی برای این شبهه که میگویند چرا باید گفت مرگ بر اسرائیل بیان شد این بود که رهبری فرمودند: «این که میگوییم اسرائیل باید نابود گردد به معنای قتل عام مردم آن منطقه نمیباشد، بلکه باید در آن منطقه حاکمیت به رفراندوم گذاشته شود و مردم حکومت را انتخا کنند و این منطق را همه ی دنیا قبول دارد و این تنها راهکار نابودی رژیم صهیونیستی می باشد» و یکی دیگر از حرف ها در این باب دستور و اجازه رهبری برای تجهیز کرانه غربی در غزه می باشد که بتوانند جوابی دندان شکن به حملات اسرائیلی ها بدهند.

** حرف بعدی که به نظرم خیلی مهم و حائز اهمیت اومد پاسخ رهبری در جواب سوال یکی از نماینده های تشکل دانشجویی بود که سوال مطرح شده ایم بود که آیا قشر دانشجو مثلا در حوزه سیاست خارجه که رهبری فرمودند از تیم مذاکره کننده حمایت و پشتیبانی می کنند نباید دیگر انتقاد کند و پا فراتر از صحبت های رهبری بگذارد؟

در پاسخ این مقام معظم رهبری فرمودند: « خیر، قشر دانشجو باید تحلیل کند، فکر داشته باشد، انتقاد کند و هر جایی که لازم بود خط شکن باشد، رسالت و کار دانشجو این می باشد، شاید در مسئله ای صلاح باشد رهبری اینگونه برخورد کند ولی شما کار خود را انجام دهید و انتقادات خود را با رعایت تقوا، تاکید میکنم با رعایت تقوا، به پیش ببرید.»

.

صحبت ها بیشتر از این ها بود ولی این ها نکات جالب و مهمی به شمار می آمد.

و دو جمله از توصیه های رهبر انقلاب به دانشجو ها و تشکل های دانشجویی:

1-توصیه اول: تقویت مطالعات دینی و سیاسی در کنار آن کار علمی و بالا بردن قدرت تحلیل.

2-رقابت گفتمانی در محیط‌های دانشگاهی، با منطق قوی و همراه با تحمل مخالف، توصیه‌ی دومرهبر انقلاب اسلامی به دانشجویان بود.

*******************************************************************************************************

پی نوشت اول: طبق حرف مقام معظم رهبری ما شعار نه غزه نه لبنان نداریم، جمهوری اسلامی از ابتدا امر و انقلاب مدافع حق مظلوم بوده است و خواهد بود.

ان شاء الله در روز جمعه آخر ماه مبارک یا همان روز قدس این را باز هم مانند سال های گذشته به همه اثبات خواهیم کرد.

پی نوشت دوم: به مناسبت آخرین شب جمعه ماه مبارک رمضان و تمام شدن این ماه سراسر رزق و روزی و برکت:

فریاد بزن در دل خود یاد خدا را

یک بار دگر زمزمه کن نام خدا را

هرگاه نگاهت به افق ها نظری داشت

در بال سحر نیک ببین ماه خدا را

ان شاء الله در این چند سحر آخر ماه مبارک هم خداوند نظر ویژه ای به همه ما داشته باشند.

السلام علیک یا بقیة الله فی الارضه

۰ نظر ۰۲ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۳۲
علی